انواع نمونه سوالات پایه هفتم و هشتم

پایه هشتم,پایه هفتم,نمونه سوالات کلاس هشتم,نمونه سوالات کلاس هفتم,نمونه سوالات اجتماعی هشتم,نمونه سوالات اجتماعی هفتم,نمونه سوالات هشتم,نمونه سوالات هفتم,کلاس هشتم.

انواع نمونه سوالات پایه هفتم و هشتم

پایه هشتم,پایه هفتم,نمونه سوالات کلاس هشتم,نمونه سوالات کلاس هفتم,نمونه سوالات اجتماعی هشتم,نمونه سوالات اجتماعی هفتم,نمونه سوالات هشتم,نمونه سوالات هفتم,کلاس هشتم.

حکایتی در مورد ضرب المثل (انسان به آرزو زنده است).

حضرت مسیح علیه السلام در جایی پیرمردی را مشاهده می کرد که مشغول کار کشاورزی بود و 
  
زمین را با بیل شخم می زد. 
  
حضرت مسیح به خدا عرضه داشت: 
  
خدایا! امید و آرزو را از او بگیر! 
  
ناگهان پیرمرد بیل را کنار انداخت و روی زمین خوابید و به استراحت پرداخت! 
  


دوباره حضرت مسیح به خدا عرضه داشت: 
  
خدایا! امید و آرزو را به او برگردان! 
  
بعد از این دعا؛ پیرمرد از استراحت دست برداشت و بلند شد و دوباره شروع به کار کردن در زمین و 
  
 زراعتش کرد! 


حضرت مسیح پیش پیرمرد رفت و از او پرسید: 
حالات گوناگونی از تو دیدم! داشتی کار میکردی که به یکباره بیل را به کنار انداختی و خوابیدی! 
  
 دوباره به یکباره از زمین بلند شدی و شروع به کشت و زرع کردی؟! 


پیرمرد گفت: 
وقتی بیل را کنار انداختم این فکر به ذهنم آمد که من پیرم و آفتاب لب بامم! همین امروز فرداست 
  
 که غزل خداحافظی را بخوانم! پس چرا خودم را به زحمت کار و تلاش بیافکنم؟! 
  


اما چیزی نگذشت که این فکر از ذهنم  پاک شد و این آرزو در دلم شکل گرفت که: 
  
هر چند پیرم! اما از کجا معلوم که من عمر بسیار طولانی از  جانب خدا نداشته باشم! و از طرف 
  
 دیگر خانواده ام؛ چشم انتظار کار و محصول  تلاش من هستند و زندگی آبرومندی می خواهند! 
  
 پس دوباره بلند شدم و کار و تلاش و بیل زدن را شروع کردم! 
                    

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.